Dzieci OnLine

Pomoc w lekcjach - Zadania z matematyki...PROSZĘ O TWOJĄ POMOC/ poprawiłam błąd

Anonymous - Pią 31 Gru, 2004 15:03
Temat postu: Zadania z matematyki...PROSZĘ O TWOJĄ POMOC/ poprawiłam błąd
Hello Smile Mam do Was taka jedna sprawę : mam dwa dość trudne zadanka z maty i niezabardzo wiem jak je rozwiązać Laughing aha co do pierwszego to wiem jaki będzie wynik, ale nie wiem jakie działanko zastosować :/
Oto treść zadań:

zad. I. ile można zmieścić monet pięciozłotowych i dwuzłotowych układając je na linijce długości jednego metra?

5zł- średnica 2,3 cm
2zł-średnica 2,1 cm
I co do tego zadania to wiem że będzie 38 pięciozłotówek i 6 dwuzłotówek, ale nie wiem jakie ma być działanie, bo robiłam to metodą prób i błędów...

zad. II Podaj dwie liczby trzycyfrowe wiedząć że:
-każda z nich ma wartość mniejszą od 400
-każda z nich jest utworzona z dwóch różnych cyfr
-różnica tych liczb jest podzielna przez 3

Była bym bardzo,bardzo,bardzo wdzięczna gdyby ktoś mi z tym pomógł....Nie napisałam tego postu z lenistwa, tylko naprawde nie wiem jak rozwiązć te zadania...

z góry dzieki Kwiat
EU07 - Pią 31 Gru, 2004 16:06
Temat postu: Re: Zadania z matematyki.... PROSZĘ O TWOJĄ POMOC
zwariowana_jedenastka napisał/a:

zad. I. ile można zmieścić monet pięciozłotowych i dwuzłotowych układając je na linijce długości jednego metra?

5zł- obwód 2,3 cm
2zł-obwód 2,1 cm

I co do tego zadania to wiem że będzie 38 pięciozłotówek i 6 dwuzłotówek, ale nie wiem jakie ma być działanie, bo robiłam to metodą prób i błędów...


Na moje oko tu jest blad. Prawdziwa moneta nie ma tak malo obwodu. Nie chodzilo czasem ze ma tyle srednicy? Ale policzmy dla Twoich danych.

2πr = obwod monety 5-zlotowej

czyli 2,3 cm = 2πr /:2π
2,3/2π = r
r=(w przyblizeniu) 0,3666 [cm]
s (srednica) = 2r = 0,7332 [cm]

100 cm/0,7332 cm=136,39
Zmiesci sie 136 monet.

Analogicznie licze dwuzlotowki.

2πr = obwod monety 2-zlotowej

czyli 2,1 cm = 2πr /:2π
2,1/2π = r
r=(w przyblizeniu) 0,334 [cm]
s (srednica) = 2r = 0,668 [cm]

100 cm/0,668 cm=149,70
Zmiesci sie 149 monet.


zwariowana_jedenastka napisał/a:

zad. II Podaj dwie liczby trzycyfrowe wiedząć że:
-każda z nich ma wartość mniejszą od 400
-każda z nich jest utworzona z dwóch różnych cyfr
-różnica tych liczb jest podzielna przez 3

200, 118

200<400 i 116<400
116 jest utworzone tylko z 1 i 6, zas 200 tylko z 2 i 0
200-116=84 --> 84/3=28

Mam nadzieję, że o to chodzilo.
Anonymous - Pią 31 Gru, 2004 18:40
Temat postu:
ale na tej zasadzie możesz wziąść dwie dowolne liczby a pozatym ona nie miała chyba liczby Pi jeszcze:/
jest błąd
akasia - Pią 31 Gru, 2004 18:56
Temat postu:
to raczej chodzi na zasadzie działań klas. 4-6 a nie gimnazjalistycznych :> A to jest zadanie wiec moga jakie chciec se dac:D np. , że za kg jabłek zapłacono 1000zł Razz
Anonymous - Pią 31 Gru, 2004 20:51
Temat postu:
Sorki rzeczywiście sie walnęłam , ma być średnica a nie obwód monety :-)
EU07 - Pią 31 Gru, 2004 21:33
Temat postu: Re: Zadania z matematyki...PROSZĘ O TWOJĄ POMOC/ poprawiłam
zwariowana_jedenastka napisał/a:

Zad. I. ile można zmieścić monet pięciozłotowych i dwuzłotowych układając je na linijce długości jednego metra?

Więc skorygujmy:

5zł - średnica 2,3 cm
2zł - średnica 2,1 cm

Wystarczy teraz tylko podzelić 100 cm coby sprawdzić ile monet zmieści się na odcinku 1 metra.
100/2,3=(w przyblizeniu)=43,47
100/2,1=(w przyblizeniu)=47,62

Toteż zmieści się 43 monet 5-zlotowych oraz 47 monet 2-zlotowych.

Kradziejka napisał/a:
ale na tej zasadzie możesz wziąść dwie dowolne liczby a pozatym ona nie miała chyba liczby Pi jeszcze:/
jest błąd

Pierwszy raz rozwiązując robilem z obwodem bo tak bylo w tresci. I sposob rozumowania byl calkowicie sluszny (mozna by rzec ze jedyny). Nie rozumiem, więc gdzie Twoim zdaniem tkwi blad?
Anonymous - Pią 31 Gru, 2004 21:46
Temat postu:
dzięki, ale co do zad. I ma pewną wątpliwość: czy mógł wyjść wynik po przecinku?bo przeież jak by ułożyć te monety na linijce, to by wystawał kawałek no nie?? ale dobra napisze tak jak mi podałeś Smile dzięki Kwiat
Anonymous - Pią 31 Gru, 2004 23:37
Temat postu:
błąd - ona źle podała więc ty zastosowałeś liczbę PI której nie powinno być bo ona nie przerabiała
EU07 - Sob 01 Sty, 2005 09:28
Temat postu:
zwariowana_jedenastka napisał/a:
dzięki, ale co do zad. I ma pewną wątpliwość: czy mógł wyjść wynik po przecinku?bo przeież jak by ułożyć te monety na linijce, to by wystawał kawałek no nie?? ale dobra napisze tak jak mi podałeś Smile dzięki Kwiat


Wyszedl wynik po przecinku:

100/2,3=(w przyblizeniu)=43,47
100/2,1=(w przyblizeniu)=47,62

Ale w odpowiedzi podalem ile calych monet sie zmiesci, lecz jak chcesz mozesz podac te w ulamku dziesietnym.
akasia - Sob 01 Sty, 2005 11:26
Temat postu:
Powinnaś wiedzieć jakie działania ostatnio mieliście z przecinkami czy nie..Bo u nas zawsze jak mamy nowy temat to na 2 lekcji robimy do tego tematu zadania tekstowe lub jakies inne :] z tymi nowymi przykładami
Anonymous - Sob 01 Sty, 2005 14:21
Temat postu:
Akasia my tez tak mamy, a teraz mamy akurat ułamki. tylko że babka dała nam te zadania nie dlatego że to jest coś z ułamkami, tylko żebyśmy przez święta mieli robote:/ dała tez 3 inne takie trudne zadka ale juz je rozwiązałam ......
a co do tego zadania z monetami to ja myślałam, że to tak trzeba zrobić, żeby wyszło idealnie na tej linijce, żeby nigdzie nie wystawało ani nic Wink
Anonymous - Pon 03 Sty, 2005 16:49
Temat postu:
Dobra prosze juz zamknąć ten temat Smile

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group