Wysłany: Pon 24 Sty, 2005 13:40 Wasze opinie o EN57
co sądzicie o EN57 ??? jak dla mnie jest do bani pod wieloma względami i nigdy nie lubiłem nim jeździć, ale z drugiej strony jest to pod wieloma względami ciekawy model, choćby dlatego że był produkowany przez ponad 30 lat.
Te po generalnym remoncie prezentują się o wiele lepiej
_________________ "To smutne, że głupcy są tacy pewni siebie a ludzie rozsądni tacy pełni wątpliwości"
------------
inspektor_nr4 -Usunięty- Gość
Wysłany: Pon 24 Sty, 2005 22:20
rok temu miałem okazję jechać takim "kibelkiem" wyprodukowanym w 1993 (jedna z ostatnich serii). wnętrze było jeszcze nowiutkie i gdyby nie ogólne podobnieństwo trudno byłbo uwierzyć że to poczciwy EN57.
Te po generalnym remoncie prezentują się o wiele lepiej
O których konkretnie mówisz? O tych co jeżdżą na RegioPlusach (Warszawa-Łowicz, Warszawa-Sochaczew)? Czy o tych co Przewozy Regionalne.. sorry Koleje Mazowieckie, przemalowują na czerwono-pomarańczowe? Jechalem obydwoma i musze przyznac, ze te kible z RegioPlusów są naprawde wygodne. A plastiki... to po prostu esencja polskich torów a w nowym mazowieckim malowaniu po prostu wyglądają ciut świeżej.
_________________ Zapraszam na moje nowe Forum: kolej, podróżni, Mazowsze. (adres w przycisku www)
inspektor_nr4 -Usunięty- Gość
Wysłany: Wto 25 Sty, 2005 17:13
Na jakiejś lokalnej lini w okolicach Nowego Sącza takie jeżdżą. Ten na który akurat trafiłem był prawie nowy. Czy inne też są nowe, nie mam pojęcia.
BTW: Zazwyczaj korzystam z SKM w Trójmieście, ale tam nie ma ani jednego "żółtka" który byłby choćby wyremontowany. Wszystkie są według tabliczek znamionowych z lat 1980-1989. Jest też kilka modeli EW58 (pomarańczowe) z późnych lat '70 ale tych nawet remontować nie trzeba, bo są w dużo lepszym stanie :-) Poza tym komfort jazdy jest o niebo lepszy - są bardzo ciche, przyspieszają szybko i bez szarpania, mają lepszy system amortyzacji.
Na jakiejś lokalnej lini w okolicach Nowego Sącza takie jeżdżą. Ten na który akurat trafiłem był prawie nowy. Czy inne też są nowe, nie mam pojęcia.
No tak, Nowy Sącz. Być może tamtejszy ZNTK renowuje dla Małopolskiego ZPR pociągi po przystępnych cenach i jeżdżą. O ile mi wiadomo to wspomniany zakład ma dokonać renowacji kilku (na początek bodajże sześciu) EN57 na potrzeby Kolei Mazowieckich. Mają one kursiować w pierwszej fazie miedzy Falenicą a Dw. Zachodnim. Jeżeli będą w porządku, to KM pewnie zlecą im dokonanie renowacji pozostalych. A zmiany są naprawdę rewolucyjne. Calkowicie przebudowane wnetrze, nowe systemy ogrzewania, wentylacji, co więcej: z zewnątrz będą wyglądać jak jakieś TGV - to nie żart, widzialem fotkę i bylem pod wrażeniem. Teraz tylko czekać aż wyremotnują pierwszy skład i wbić się na konferencję prasową A moze przyjedziesz we wrześniu na DTP w Warszawie? Chociaż na drugi dzień, tzw. kolejowy? W tym roku bylo kapitalnie, swietne odnowione wagony prezentowali (jak chcesz fotki daj znać). Co do SKM... nie mialem okazji jechac. Co prawda w dlugi weekend na Boże Cialo bylem m.in. w Trojmiescie ale korzystalem tam tylko z uslug PR.
_________________ Zapraszam na moje nowe Forum: kolej, podróżni, Mazowsze. (adres w przycisku www)
inspektor_nr4 -Usunięty- Gość
Wysłany: Wto 25 Sty, 2005 19:40
EU07 napisał/a:
Teraz tylko czekać aż wyremotnują pierwszy skład i wbić się na konferencję prasową A moze przyjedziesz we wrześniu na DTP w Warszawie? Chociaż na drugi dzień, tzw. kolejowy?
Jak bedę miał czas, to może wpadnę
EU07 napisał/a:
W tym roku bylo kapitalnie, swietne odnowione wagony prezentowali (jak chcesz fotki daj znać).
możesz przesłać, bardzo chętnie obejrzę:
mój e-mail: analoog@tlen.pl
Te po generalnym remoncie prezentują się o wiele lepiej
O których konkretnie mówisz? O tych co jeżdżą na RegioPlusach (Warszawa-Łowicz, Warszawa-Sochaczew)? Czy o tych co Przewozy Regionalne.. sorry Koleje Mazowieckie, przemalowują na czerwono-pomarańczowe? Jechalem obydwoma i musze przyznac, ze te kible z RegioPlusów są naprawde wygodne. A plastiki... to po prostu esencja polskich torów a w nowym mazowieckim malowaniu po prostu wyglądają ciut świeżej.
Chodzi mi o te
a widziałem takiego w Poznaniu który przyjechał z Gniezna.
_________________ "To smutne, że głupcy są tacy pewni siebie a ludzie rozsądni tacy pełni wątpliwości"
------------
Dexter -->Dokladnie, ten sklad co pokazales jest to odnowiona jednostka EN57. Renowacji dokonywala bodajże PESA albo REMTRAK (nie pamiętam dobrze). To malowanie (zolto-niebieskie) jest typowe m.in. dla Łódzkiego ZPR, ale jak widzę też i dla Wielkopolskiego. Ponadto, ten wyświetlacz na czole zamiast ręcznie przekładanych tablic. Z tego co się orientuje on ma jeszcze analogiczne wyświetlacze z boku oraz system otwierania drzwi przez pasażera. Wnętrze także jest ciekawe: przyjemna dla oka kolorystyka, przyzwoite materialy. Poniżej daję zdjęcie analogicznego pociągu, tyle że w barwach Kolei Mazowieckich. Jednak zmiany w tym wypadku nie są tak rewolucyjne jak w tym który Ty przytoczyles. W poniższym egzemplarzu zmieniono jedynie malowanie oraz zastosowano wyświetlacz na czole. Wnętrze, jak widać także poniżej, nadal zostało utrzymane w formie "platikowej". Tak na marginesie, plastikowe siedzenia nie są zbyt wygodne, ale należy wziąć pod uwagę, że EN57 są to sklady podmiejskie. Raczej nikt nie wybiera się nimi w dalszą podróż
_________________ Zapraszam na moje nowe Forum: kolej, podróżni, Mazowsze. (adres w przycisku www)
inspektor_nr4 -Usunięty- Gość
Wysłany: Sro 26 Sty, 2005 12:51
EU07 napisał/a:
Inspektor --> Zdjęcia wysłałem.
Zdjęcia doszły. Dzięki :-) BTW: Nie przypuszczałem że można aż do tego stopnia "odmienić" wnętrze starego pociągu. Szkoda że taki tobor z niewielkimi wyjątkami można zobaczyć tylko na targach.
Wiesz Inspektorze, PKP PR stara się "udoskonalać" posiadane wagony. I skutki są widoczne (przynajmniej w aglomeracji Warszawy). Najlepszy przykład: ta odnowiona 2 klasa jeździ we wszystkich pociągach relacji Warszawa-Łódź. Ten wagon bezprzedziałowy InterCity 1 klasy też można coraz częściej spotykać w zestawieniach składów PKP IC. Ale świetną rzeczą jest ten EN Jan Kiepura, nieprawdaż? No ale szkoda, że tylko do Brukseli kursuje...
_________________ Zapraszam na moje nowe Forum: kolej, podróżni, Mazowsze. (adres w przycisku www)
Miałem dziś przyjemność skorzystać z uslug Kolei Mazowieckich na trasie Warszawa-Skierniewice i trochę się zdziwilem tym co ujrzalem na stacji. Otoz jako pociag relacji Łowicz Główny - Warszawa Wschodnia jechal zwykly kibelek (nawet w starym malowaniu), ale za to mial fajne wnetrze. Nie zwykle plastiki, ale takie obleczone miekkim materialem (brazowym). Przyjemnie to wygladalo i w miare wygodnie sie siedzialo. Ale dawno takiego czegos nie widzialem
A to co jeszcze szczegolnie rzucilo mi sie dzis w oczy to fakt, ze flagowy i najbardziej luksusowy pociąg PKP InterCity z Brukseli przyjechal z opoznieniem okolo 70 minut! No comments.
_________________ Zapraszam na moje nowe Forum: kolej, podróżni, Mazowsze. (adres w przycisku www)
inspektor_nr4 -Usunięty- Gość
Wysłany: Sob 29 Sty, 2005 20:20
EU07 napisał/a:
Miałem dziś przyjemność skorzystać z uslug Kolei Mazowieckich na trasie Warszawa-Skierniewice i trochę się zdziwilem tym co ujrzalem na stacji. Otoz jako pociag relacji Łowicz Główny - Warszawa Wschodnia jechal zwykly kibelek (nawet w starym malowaniu), ale za to mial fajne wnetrze. Nie zwykle plastiki, ale takie obleczone miekkim materialem (brazowym). Przyjemnie to wygladalo i w miare wygodnie sie siedzialo. Ale dawno takiego czegos nie widzialem
Szkoda że takich kibelków nie można spotkać również w Trójmieście. Dziś jechałem takim rozwalającym się żółtkiem i musiał być w nim chyba uszkodzony termostat, bo było w środku gorąco nie do zniesienia. Grzejniki były gorące podobnie jak plastikowe siedzenia
EU07 napisał/a:
A to co jeszcze szczegolnie rzucilo mi sie dzis w oczy to fakt, ze flagowy i najbardziej luksusowy pociąg PKP InterCity z Brukseli przyjechal z opoznieniem okolo 70 minut! No comments.
Ciekawe co mogło wpłynąć na to opóźnienie. Albo roboty na torach albo strajk kolejarzy
Miałem dziś przyjemność skorzystać z uslug Kolei Mazowieckich na trasie Warszawa-Skierniewice i trochę się zdziwilem tym co ujrzalem na stacji. Otoz jako pociag relacji Łowicz Główny - Warszawa Wschodnia jechal zwykly kibelek (nawet w starym malowaniu), ale za to mial fajne wnetrze. Nie zwykle plastiki, ale takie obleczone miekkim materialem (brazowym). Przyjemnie to wygladalo i w miare wygodnie sie siedzialo. Ale dawno takiego czegos nie widzialem
Szkoda że takich kibelków nie można spotkać również w Trójmieście. Dziś jechałem takim rozwalającym się żółtkiem i musiał być w nim chyba uszkodzony termostat, bo było w środku gorąco nie do zniesienia. Grzejniki były gorące podobnie jak plastikowe siedzenia
Wiesz ja tam lubie gdy w srodku jest goraco (nawet bardzo). Szczegolnie kiedy na zewnatrz panuje kilkustopniowy mroz (jak dzisiaj).
inspektor_nr4 napisał/a:
EU07 napisał/a:
A to co jeszcze szczegolnie rzucilo mi sie dzis w oczy to fakt, ze flagowy i najbardziej luksusowy pociąg PKP InterCity z Brukseli przyjechal z opoznieniem okolo 70 minut! No comments.
Ciekawe co mogło wpłynąć na to opóźnienie. Albo roboty na torach albo strajk kolejarzy
Nurtowalo mnie to samo pytanie, chcialem zapytac kierpocia, ale nie zdazylem...
_________________ Zapraszam na moje nowe Forum: kolej, podróżni, Mazowsze. (adres w przycisku www)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach