Szczerze mówiąc z przykładu mojej szkoly wiem, że młodzież w dzisiejszych czasach w przeważającej części nie jest skora do nauki, tym samym ma więcej czasu na przyjemności, a lekcje odpisze na przerwie.
A Ja ze swojego doświadczenia wiem że zawsze tak było, nic nowego - młodzież lubi się bawić i powinna się bawić, a nie robić jak woły za trzech : )
Potwór. Zrozum, że na każdego takiego matematyka przypada ktoś, kto uważa, że biologia, PO czy geografia über alles i że to właśnie ich ulubiony przedmiot jest najprzydatniejszy. Jakby się kierować ich zdaniem, to na dobrą sprawę każdy licealny przedmiot powinien być obowiązkowy na maturze.
_________________ “Smart people believe weird things because they are skilled at defending beliefs they arrived at for non-smart reasons.”
—Michael Shermer
Ale ja nie twierdze, ze tylko dlatego, ze lubie matematyke nagle wszyscy maja ja lubic, uczyc sie jej i pisac z niej mature. Faktem jest to co powiedzialam- obciecie do granic mozliwosci podstaw programowych z matematyki. Ja osobiscie nad tym ubolewa, ale jest grono uczniow, ktorzy z tego powodu skacza pod sufit. Subiektywizm.
_________________ Je bent zo
Met jou verveel ik me geen moment,en oh
Ook al doe je echt geen moeite
Je bent zo
Ik raak gewoon nooit aan je gewend, zo
Wil ik verder leven samen met jou
Szczerze mówiąc z przykładu mojej szkoly wiem, że młodzież w dzisiejszych czasach w przeważającej części nie jest skora do nauki, tym samym ma więcej czasu na przyjemności, a lekcje odpisze na przerwie.
,,A Ja ze swojego doświadczenia wiem że zawsze tak było, nic nowego - młodzież lubi się bawić i powinna się bawić, a nie robić jak woły za trzech : )
''
Może i zawsze tak było, ale kiedyś nauczyciel nie prosił ucznia, żeby przyszedł poprawić sprawdzian bo grozi mu 1 na koniec. Dostał uczeń 1 za sprawdzian to miał pecha. Dostawał radę żeby się nauczył na 5 na następny, żeby jako-taka średnia mu wyszła.. :/:/
Pink Panther - Też się mylisz, nie słuchaj rodziców, bo tylko tak gdakają : )
Oczywiscie, były czasy kiedy dzieciaki tłuczono linijkami po rękach, ale wcale nie uważam żeby było to skuteczne, czy dobre. Ogólnie tak i teraz, jak i wtedy nauczyciele byli ludźmi, niewiele się w tej kwestii zmieniło : )
A że czasami się jakiś cyborg trafi, cóż poradzisz : )
Od kiedy usłyszałem że komuś w klasie maturalnej grozi niedopuszczenie do matury z powodu nieobecności na lekcjach wychowania fizycznego to przestałem wierzyć w edukację : )
E tam, nauczycielka. Nie ufaj urzędnikom państwowym.
Potwór - Chodzi o to, że subiektywne opinie da się pogodzić jedynie wolnym rynkiem, a nie prikazami. Co Ci przeszkadza, że ktośtam by miał 5 religii, a ktoś inny 7 matematyk w tygodniu (żeby nie było - sam jestem z własnej woli w mat-fizie)? Jeśteśmy wszyscy różni, mamy różne upodobania, ale urzędasy chcą nam wmówić, że jesteśmy identyczni i powinniśmy uczyć się tego samego.
A co do WF to w sumie ciekawe, czy mam 50% w tym półroczu, bo jakoś mi się zdarzało na kawę wyskakiwać ostatnio
_________________ “Smart people believe weird things because they are skilled at defending beliefs they arrived at for non-smart reasons.”
—Michael Shermer
Ale ja nie wiem co Ty mi probujesz wmowic :O Ja wcale nie twierdze, ze moje upodobania sa najmojejsze i teraz wszyscy maja uczyc sie matematyki... Tez bylam w mat-fiz-inf i mysle, ze to jest wlasnie wyjscie z sytuacji- zeby miec wybor, w ktorym kierunku chcesz isc juz na etapie liceum. Gimnazjum nie, bo wiedza ogolna tez jest potrzebna.
_________________ Je bent zo
Met jou verveel ik me geen moment,en oh
Ook al doe je echt geen moeite
Je bent zo
Ik raak gewoon nooit aan je gewend, zo
Wil ik verder leven samen met jou
Do czego była potrzebna wiedza ogólna moim kolegom, którzy teraz siedzą w zawodówkach albo nawet pracują bez ukończenia tejże? Tylko się męczyli biedni, za pieniądze podatników (zresztą, ja nadal nie wiem po co mi znać jakieś jeziora cyrkowe czy coś w ten deseń albo wiedzieć gdzie są największe uprawy batatów).
_________________ “Smart people believe weird things because they are skilled at defending beliefs they arrived at for non-smart reasons.”
—Michael Shermer
Areturn - Wiedza ogólna na poziomie podstawowym w stu procentach wystarczy do normalnego życia na każdym poziomie - umiesz dodawać, odejmować, mnożyć, dzielić, czytać, ogólnie znasz geografię i grawitację - Znaczy się nic na świecie nie jest w stanie Cię zaskoczyć jak będziesz kupował ziemniaki : )
no ja bym ogolna podciagnela pod gimnazjum przynajmniej. A w liceum mocna selekcje i specjalizacje, mtura, i dalsza specjalizacja na studiach.
_________________ Je bent zo
Met jou verveel ik me geen moment,en oh
Ook al doe je echt geen moeite
Je bent zo
Ik raak gewoon nooit aan je gewend, zo
Wil ik verder leven samen met jou
Areturn - Gimnazjum to wytwór jakiegoś poronionego umysłu. Całkiem zbędny - Wystarczy podstawówka, potem przygotowawcze liceum do matury (Przygotowawcze do matury, czyli żadnej geografii dla przyszłego lekarza, tym się winna zająć podstawówka) i potem studia.
Ale ja wcale nie powiedzialam, ze popieram cala chora idee gimnazjum. Bynajmniej nie Ale stalo sie i czy sie zmieni- nie wiem. W obecnym systemie (co zreszta pokryje sie ze starym, bo zamysl byl taki by podstawowke podzielic na podstawowke+gimnazjum (ok dodali do tego etapu jeden rok)) podciagnelabym to do gimnazjum. Ale to jest tylko i wylacznie moje zdanie, moge je miec ?
_________________ Je bent zo
Met jou verveel ik me geen moment,en oh
Ook al doe je echt geen moeite
Je bent zo
Ik raak gewoon nooit aan je gewend, zo
Wil ik verder leven samen met jou
A ja nie popieram poronionej idei, żeby państwo zajmowało się edukacją
_________________ “Smart people believe weird things because they are skilled at defending beliefs they arrived at for non-smart reasons.”
—Michael Shermer
_________________ Je bent zo
Met jou verveel ik me geen moment,en oh
Ook al doe je echt geen moeite
Je bent zo
Ik raak gewoon nooit aan je gewend, zo
Wil ik verder leven samen met jou
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach